Celem rozgrzewki wszechstronnej jest przygotowanie układu krążeniowo-oddechowego i aparatu ruchu do zwiększonego wysiłku. Rozpoczyna się ją od marszu, potem przechodzi do truchtu, a następnie do swobodnego biegu. Następnie bieg z przyspieszeniem oraz zmianami kierunku. Kończy się ją ćwiczeniami o charakterze lekkoatletyczno-gimnastycznym. Trzeba pamiętać o zachowaniu zasad koordynacyjnych i szybkościowo-zwinnościowych typowych dla tenisa.
Na część wszechstronną powinno się przeznaczyć około 40 % czasu całej rozgrzewki. Po części wszechstronnej należy przeprowadzić część ukierunkowaną, która charakteryzuje się stopniową malejącą intensywnością ćwiczeń na rzecz dokładności. Powinna ona zawierać ćwiczenia doskonalące postrzegania wzrokowo-słuchowe, które kształtują szybkość i właściwe reagowanie. Należy także zastosować ćwiczenia kształtujące specjalną koordynację tenisową. Tę część rozgrzewki najczęściej realizuje się bez rakiet, ale już z użyciem piłek tenisowych. Powinna ona stanowić ok. 20% całego rozruchu. Trzecia część rozgrzewki, czyli część techniczna powinna zająć ok. 40 % czasu. Polega ona na przygotowaniu dzieci do gry na punkty bądź do gry z trenerem.
Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest kilkunastominutowa wymiana wolejowa albo regularne uderzenia z głębi kortu. Dzięki temu ćwiczymy poziom czucia i posiadane umiejętności techniczno-taktyczne. Rozgrzewka jest elementem treningu, którego nie można pomijać. Od najmłodszych lat należy przyzwyczajać dzieci do rozruchu przed każdymi zajęciami, w celu uniknięcia kontuzji oraz efektywniejszego wykorzystania czasu przeznaczonego na trening. Organizm rozgrzany zdecydowanie lepiej reaguje na wysiłek i z większą łatwością wykonuje wszystkie ćwiczenia.